Як нас надувають, продаючи нам косметику

Як нас надувають, продаючи нам косметікуСтаршее покоління пам'ятає, що вибір косметики був настільки невеликий, що вистачало пальців рук, щоб перерахувати найменування кремів, над створенням яких працювали всього лише пара-трійка вітчизняних підприємств легкої промисловості, виконуючи планові показники по кількості, але не сильно утрудняючись турботою про якість. В аптеках в ту пору продавався лише вазелін і дитячий крем. Від потреби наші мами та бабусі, намагаючись зберегти вислизає красу, змішували на кухні хитромудрі маски з продуктів харчування та інших підручних матеріалів, передаючи секрети з покоління в покоління. Зате тепер ледь не в кожному привокзальному кіоску можна побачити вагон і маленький візок різнобарвних баночок-скляночек з вигадливими найменуваннями, заклично обіцяють прибрати зморшки, омолодити, миттєво зробити з нас Василису Прекрасну. І навіть в аптеках половина вітрин заставлена дорогущими заморськими зіллям, що видаються за лікувальну косметику.

Чудес не буває, розлучаючись з грошима при покупці косметики і в супермаркеті, і в спеціалізованих салонах, ми ризикуємо купити зовсім не те, що потрібно, щось марне, нікчемне, а часом навіть здатне завдати шкоди здоров'ю.

Гроші на вітер, отрута на полиці

Щоб зрозуміти, як нас надувають, потрібно спочатку розібратися, як влаштований косметичний ринок. Якщо представити його у вигляді піраміди, то в нижньому шарі перебувати відносно дешева і масова косметика, що отримала назву мас-маркет. Вона поділяється на кілька рівнів. Найдешевший варіант – «нижній мас-маркет» – можна знайти на полицях звичайних магазинів поруч з гігієнічними серветками, прокладками та господарським милом (про вуличні ларьки говорити не будемо, там до цих пір можна нарватися на контрабандну косметику «з малої Арнаутській», пам'ятаєте зелені вуса Кіси Вороб'янінова з «12 стільців»?).

Зазвичай в нижній категорії представлені нерозкручені вітчизняні бренди, а також імпортна косметика невідомого (найчастіше Південно-Східного) походження. Якщо не купувати на ринках і барахолках, де запросто можна знайти прострочений товар, що пролежав пару років в якомусь гаражі або ангарі з порушеннями умов зберігання, то така косметика, як правило, шкоди не завдає, але й результативності від неї чекати не доводиться. Тому що в її склад входить лише жирова база і отдушка, і мінімальна кількість активних речовин, які й роблять косметику дієвою. Коротше, замість цієї косметики краще купити звичайний дитячий крем. Прикладів косметики такого класу тьма тьмуща, не хочеться робити рекламу ні однієї торгової марки.

Полкаплі на відро

Трохи вище в піраміді розташовується косметика класу «масс-маркет середнього рівня», наприклад Nivea, Gilette, Axe і т.п. Ця косметика часто продається у великих мережевих супермаркетах самообслуговування типу Сьомий Континент, Перехрестя, Копійка і т.п. Часто виробники пишуть, що до її складу входять ті чи інші біологічно активні речовини, наприклад морепродукти, мед, фіто-екстракти. Наявність рослинної сировини особливо насторожує, тому що хімічний склад будь-якої рослини рік від року нестабільний – у посушливий сезон він може разюче відрізнятися від дощового. Змінюються властивості навіть від часу доби, від розташування на південному схилі або на північному, від фази місяця і т.п. Професійні травники довго вчаться цьому ремеслу, і зібрані ними рослини дійсно допомагають від багатьох хвороб, але ж для виробництва косметики в промислових масштабах сировину масово збирають випадкові збирачі, або навіть потрібні рослини вирощують штучно. Точно також як парникові огірки відрізняються за смаком від вирослих під справжнім сонцем, фітодобавками в косметику найчастіше бувають невідомого походження і невідомих властивостей. До того ж, будь-який лікар Вам скаже, і Посольство Медицини писало про це не раз, що механізми дії лікарських рослин дотепер мало досліджені й погано вивчені. Втім, особливо не хвилюйтеся – активні добавки в косметиці класу «масс-маркет середнього рівня» присутні, звичайно, в концентрації не більше ніж «полкаплі на відро».

Пастка для майбутніх чемпіонів

Наступна категорія косметики, що отримала найменування «мас-маркет верхнього рівня», продається вже в спеціалізованих парфюмерно-косеметіческіх магазинах, навроде Л'етуаль, Артіколі, Ріволі і т.п., де раніше можна було зустріти тільки високі бренди селективної косметики, такі як Cristian Dior, Lancome і т.д.

Піонером «розведення» селективної косметики продукцією «мас-маркет» стала столична мережа «Арбат Престиж». Хтось подейкує, що це було зроблено для того, щоб хоч чимось заповнити полки знаменитого «жовтого будинку на Пролетарці», тобто величезного будинку колишнього універмагу «Сотий», купленого фірмою Арбат Престиж не те випадково, не то помилково. Але насправді, це був давно апробований на Заході хід, хитрість якого полягає в тому, що ця мережа, таким чином, розширює аудиторію за рахунок молоді, якій не по кишені косметика і парфумерія Houte Couture. При цьому Арбат Престиж домагається від молоді лояльності, тому що завтра цей же шар покупців буде там же купувати більш дорогу продукцію. Та обставина, що продукція «верхнього мас-маркету» підпадає під фірмову продаж, дозволяє сподіватися нарешті, що вибрати її допоможе продавець-консультант. Але не спокушайтеся, кожному з них доручено обслуговувати по 10-12 марок, і навряд чи хтось із них має можливість, та й бажання, вивчити вміст кожної баночки і тим більше порекомендувати те, що підходить саме вам. І вже тим більше не буде нести відповідальність за невірний ваш вибір. Тому виробники, щоб убезпечити себе від позовів незадоволених «не доповідають тиграм м'яса» – тих же активних речовин, здатних при неправильному застосуванні викликати побічні ефекти. Але ж цінність косметики саме в біологічно активних речовинах …

Переплата за дзвінке ім'я

Наступний поверх піраміди – так звана селективна косметика, вона ж, насправді, просто вершина мас-маркету, що випускається під яким-небудь відомим брендом, наприклад парфумерним, або одежні, взуттєвим, ювелірним і т.п. Навіть відомий виробник посуду Zepter запустив під цією ж торговою маркою серію селективної косметики. Ці елітні речі класу Люкс свідчать про приналежність їх власників до певного суспільного прошарку і його фінансові можливості. Тобто, цілком підходять до леопардової шубі, до Роллс Ройс, або на худий кінець до Мерседесу. Втім, починаючи з цієї рівні піраміди вже можна несміливо говорити про видимі результати від застосування косметики. Серед великої кількості селективної косметики чимало пустушок, але, втім, є й зразки видатного якості, але купувати їх слід вже після консультації з косметологом.

До доктора!

Трохи особняком у нашій косметичній піраміді знаходиться продукція, яка поширюється через аптеки. Найчастіше цим каналом збуту користуються не зовсім порядні фірми. Саме з цією косметикою відбувається найбільша плутанина у свідомості споживача – вона позиціонується як лікувальна та найсильніша. Аптеці люди довіряють, і мало хто замислюється над тим, що сильні препарати повинні виписуватися навіть не косметологом, а лікарем-дерматологом, а сама лікувальна косметика не має право перебувати у вільному продажі, нехай навіть в аптеці. Пригадується моє особисте «попадалово» з препаратами Vichy: фірма поширює свою косметику виключно через аптеки, заявляючи про те, що лікувальну косметику без правильних консультацій не купити. Проте, обійшовши п'ять аптек я так і не змогла отримати зрозумілі поради від провізорів, та й зайнятість у них – черги до віконця, колись приділити мені час. В результаті спокусилася на крем Новадіол Нуї, активно рекламувалися як допомогу в'янучої шкірі у всіх глянсових журналах. Яке ж було моє здивування, коли на стенді Vichy на одній з косметичних виставок косметолог-консультант категорично заборонив мені користуватися цим кремом, створеним, за його словами, для жінок за 40.

Тому я б термін «аптечна косметика» могла б трактувати, тільки зв'язуючи продукцію з місцем продажу, а зовсім не з якимись її особливими властивостями. Хоча приємні виключення бувають і тут, наприклад косметика бренда Ozon, випробувана мною в кінці 2004 року на собі, коханій.

Професіоналка

На вершині піраміди знаходиться косметика професійна, вона ж салонна, оскільки використовується і продається в салонах краси під безпосереднім наглядом косметологів. Ця косметика створюється в науково-дослідних лабораторіях по вищим стандартам якості безпеки та дієвості. В ній повинно бути значна кількість активних інгредієнтів. Їх концентрація в багато разів перевищує ту, що закладається в косметичних засобах більш низького рівня. Розробка професійної косметики часом коштує кілька мільйонів доларів, і обходиться в ті ж кошти, що і створення лікарського препарату. Причому більша частина грошей витрачається саме на формулу, а не на розкрутку бренду, упаковку і рекламу. Навпаки, вважається, хорошим тоном упаковувати косметику в непоказні баночки. Адже їхнє призначення – не привертати увагу покупця на полицях магазинів, а мирно зберігати багатства косметики на робочому столику косметолога.

Рівні професійної косметики

На думку Надії Салапіной, консультанта по створенню салонів краси КГ «Магазин Готового Бізнесу», професійна косметика також буває декількох рівнів:

Середній рівень косметики, застосовуваної в якості салонної

Срібна лінія (Росія), Грін Мама (Росія)

Високий рівень косметики, застосовуваної в якості салонної

Decleor (Франція), Janssen, Holly Land, Мірра-Люкс (Росія).

Вищий рівень косметики, застосовуваної в якості салонної

Academie (Франція), Yon-ka (Франція), з російських – особняком стоїть косметична лінія «Фаберлік» (Росія),

Люкс (космецевтика) рівень косметики, застосовуваної в якості салонної

Swiss Line

Made in Zagranitsa

Професійна косметика теж може відрізнятися за якістю. Її ринок не дуже великий, хоча активно розвивається і приносить розробникам чималі доходи. Недобросовісні фірми теж навчилися отримувати з цього ринку максимум прибутку при мінімальних витратах. Як це робиться? Наприклад, можна зареєструвати фірму в європейській країні, в тій же Франції або Італії, орендувати там ангар у провінції, купити готову недорогу косметику, або замовити її виготовлення під власним брендом на одній з відомих фабрик, витратити невеликі гроші на помітний дизайн упаковки та на рекламу – і почати продавати свою продукцію в Росії, де до цих пір можна продати будь-яку косметику, на упаковці якої стоїть заповітне Made in …

Буває так, що фірма дуже відома в Росії, але її практично ніхто не знає на батьківщині – у своїй країні її торговельний оборот незначний, а продажу не досягають п'яти відсотків ринку. До недавнього часу було вигідно привезти в Росію дешеву косметику і «розкрутити» її так, щоб вона виглядала у свідомості людей як «суперелітна», щоб стригти купюри, користуючись безграмотністю покупців.

Викрити допоможе … Інтернет

Як уберегти себе від неякісної професійної косметики? Не бійтеся задавати питання. Якщо косметика дійсно гідна, то косметолог салону сам із задоволенням розповість про неї, і назве ексклюзивного дистриб'ютора. Пошукайте сайт фірми-виробника в англомовному Інтернеті. У вас повинні виникнути серйозні сумніви, якщо: сайту у фірми немає, або він тільки рідною мовою фірми (італійською, німецькою, французькою тощо). Це може свідчити про те, що у фірми немає міжнародного визнання.

у косметики немає історії, не вказані імена і фотографій розробників або хоча б власників фірми.

Річний оборот фірми не перевищує півмільйона євро (а на які ж кошти тоді проводити дорогі дослідження зі створення нових препаратів)

у фірми немає списку дистриб'юторів в різних країнах, що може означати, що препарати продаються тільки в Росії.

у фірми немає вказівок і посилань на наявність сертифікатів якості ISO. Організація, що видає ці сертифікати. Оцінює буквально все – від контролю за якістю інгредієнтів до менеджменту компанії. Причому оцінює дуже строго. Незважаючи на те, що справа ця добровільна, серйозний виробник прагнути отримати сертифікат ISO і повідомити про це на своєму сайті.

професійна лінія невелика, хоча якщо враховувати різні варіанти догляду за шкірою обличчя та тіла при всіх різновидів типів шкіри, кожна серйозна лінія професійної косметики повинна містити до 50 -60 найменувань продукції.

якщо косметика упакована не в банки великого обсягу з непомітною упаковкою. При цьому, у неї повинна бути роздрібна лінія домашнього догляду, для продажу клієнтам салонів краси. Тут уже може бути інша, більш яскрава упаковка.

якщо вам кажуть, що косметика може повернути назад процес старіння шкіри. Мова може йти тільки про уповільнення цього процесу.

Три способи вибрати відповідну косметику

Косметику краще всього купувати в салонах краси. Там ви отримаєте професійну консультацію, проведуть пробний процедуру, а в разі виникнення будь-яких проблем ви зможете пред'явити претензії і салону і косметолога, який особисто відповідає за результат. В Європі салони давно вже працюють, як косметичні магазини. Клієнти приходять і купують косметику, навіть не роблячи процедур. Адже покупка в салоні страхує від підробок, оскільки бренди професійної косметики не так вже відомі, масових продажів немає, а сама продукція випускається невеликими партіями, так що підробляти таку косметику невигідно.

Як же вибрати свою косметику? Є три шляхи. Або знайти фірму-виробника, а через неї дізнатися, в якому салоні ближче можна знайти цю косметику. Можна відштовхнутися від салону. Пристойний салон навряд чи буде працювати на неякісної косметиці. Або спочатку вибрати свого косметолога, який і порадить вам косметику. У хорошого косметолога зазвичай безліч дипломів про закінчення курсів, про проходження навчань по роботі на різних косметичних лініях. Саме такі сертифікати слід пошукати очима, увійшовши в салон краси. Інформацію про хороших майстрів жінки передають з вуст у вуста, тому що дійсно грамотний косметолог знає ринок, не пропускаючи жодної виставки, і може підібрати професійну косметику, яка підходить саме вам. Її використання передбачає обов'язковий візуальний контроль фахівця за тим, що відбувається з вашою шкірою під час процедури. Хороший косметолог обов'язково подзвонить вам на наступний день, щоб переконатися, чи все в порядку і чи задоволені ви результатом.

Пост Скриптум

Що ж все-таки робити з тими баночками-пляшечку, які нам не підійшли, і порошаться невикористовувані біля дзеркала?

Варіант перший. Добрий.

Терміново подарувати подрузі. Мамі. Доньки. Няні. Першою зустрічній. Може бути те, за що сплачено гроші, але не підходить Вам, підійде ім. Адже у всіх у нас різна шкіра, і шкода, якщо продукт праці безвісних косметологів просто зіпсується і закінчить життя в сміттєвому відрі. Але ж косметика не зберігається довго. Вона окислюється, втрачає свої якості точно так само, як і продукти харчування. Звичайно, якщо там не одна хімія.

Варіант другий. Решітельний.Сразу у відро для сміття. І запис у наш Чорний список », щоб ніхто в цьому світі, де цивілізовані люди користуються Інтернетом, і періодично заходять на наш сайт Посольство Медицини, не викинув більше грошей на вітер, купуючи нікчемну косметику.

Удачи Вам, і будьте здорові!

При підготовці статті використано матеріали журналу

Атмосфера Краси

Submit a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *